روغن هیدرولیک در فروشگاه دیدیدکالا

روغن هیدرولیک اتوماتیک

فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی  و قطعات خودرو دیدیدکالا

مطمئن و با بالاترین کیفیت برای خرید و فروش قطعات خودرو با برند برتر ساتیرا

وظیفه اصلی روغن هیدرولیک اتوماتیک تسهیل فرمان خودرو است که بر اهمیت این محصول می افزاید. این روغن پرمصرف ترین نوع روغن صنعتی است و به همین دلیل علیرغم کاربردهای متنوع و مصرف بسیار بالا از تنوع بالایی برخوردار است.

روغن هیدرولیک اتوماتیک و کاربرد آن

ابتدا باید بدانید که روغن هیدرولیک اتوماتیک سیالی است که وظیفه انتقال نیرو در ماشین آلات و سیستم های هیدرولیک را بر عهده دارد. این روغن از روغن پایه و برخی مواد افزودنی برای بهبود عملکرد آن تشکیل شده است.

روغن هیدرولیک علاوه بر انتقال نیرو و انرژی هیدرولیک بر عملکرد ثانویه سیستم نیز تاثیر می گذارد. عملکردهای ثانویه ممکن است شامل انتقال حرارت، حذف آلودگی، آب بندی، روانکاری و غیره باشد.

قابل ذکر است که روغن هیدرولیک باید حاوی مواد شیمیایی با مقاومت بالا در برابر اکسیداسیون و سایش باشد. به عبارت دیگر از این نوع روغن در خودروهای مجهز به فرمان هیدرولیک استفاده می شود.

نکته: برخی بر این باورند که همه روغن های هیدرولیک اتوماتیک مشابه هستند در حالی که انواع خاصی از محصول برای هر خودرو استفاده می شود.

وظیفه اصلی روغن هیدرولیک تسهیل فرمان خودرو است که بر اهمیت این محصول می افزاید. این روغن پرمصرف ترین نوع روغن صنعتی است و به همین دلیل علیرغم کاربردهای متنوع و مصرف بسیار بالا از تنوع بالایی برخوردار است.

 

به طور کلی، روغن هیدرولیک اتوماتیک دارای چهار عملکرد اصلی به شرح زیر است

 

انتقال قدرت موتور از طریق کلاچ روغن یا مبدل گشتاور ، انتقال فشار هیدرولیک از طریق سیستم هیدرولیک ، انتقال حرارت از گیربکس و مبدل گشتاور به کولر ، تمام قسمت های سیستم را روغن کاری می کند


مواد افزودنی موجود در روغن هیدرولیک اتوماتیک

ضد زنگ و آنتی اکسیدان مهار کننده های سایش بازدارنده های خوردگی تقویت کننده های چسبندگی

توجه: روغن هیدرولیک به آلودگی ها بسیار حساس است. هر گونه مشکلی که در روغن رخ دهد منجر به مشکلات و اختلال در سیستم هیدرولیک می شود

 


کاربرد و مزایای روغن هیدرولیک اتوماتیک

پایداری برشی بسیار بالا شاخص ویسکوزیته بالا پایداری دمایی بسیار بالا نقطه ریزش بسیار پایین فیلتر پذیری بالا پایداری هیدرولیکی بسیار بالا و جلوگیری از بسته شدن فیلتر خاصیت آنتی اکسیدانی بالا تعویض به موقع و زودهنگام روغن هیدرولیک در افزایش طول عمر پمپ هیدرولیک و سیستم فرمان خودرو بسیار مهم است. نکته مهم این است که تعویض روغن هیدرولیک به عوامل متعددی از جمله متغیر بودن تجهیزات، تغییر وضعیت عملکرد، عملکرد روغن و غیره بستگی دارد.

عملکرد سیستم فرمان خودرو

فاکتورهای مهم برای انتخاب روغن هیدرولیک مناسب:

ویسکوزیته

نقطه ریزش

تراکم پذیری

قابلیت جداسازی هوا

کف کردن روغن

قابلیت حذف آب از روغن

مقاومت در برابر اکسیداسیون

محافظت در برابر خوردگی

قطعات یدکی محصولات ایران خودرو ، قطعات یدکی محصولات سایپا ، محصولات رنو ، قطعات یدکی محصولات سیتروئن ، کیا ،لوازم یدکی جک ، قطعات یدکی محصولات ام جی، جیلی ، مزدا ، قطعات یدکی محصولات لکسوس ، لیفان ، نیسان ، قطعات یدکی محصولات هیوندا، تویوتا ، قطعات یدکی محصولات مدیران خودرو، سانگ یانگ ، دانگ فانگ

جستجوهای بیشتر در سایت خرید لوازم یدکی دیدیدکالا

انواع روغن هیدرولیک اتوماتیک در سایت لوازم یدکی دیدیدکالا | روغن بهران هیدرولیک | خرید و قیمت روغن جعبه دنده اتوماتیک و فرمان هیدرولیک بهران | خرید و قیمت انواع روغن هیدرولیک از بهترین برندها – دیدیدکالا