روغن موتور در فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی و قطعات خودرو دیدیدکالا

فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی  و قطعات خودرو دیدیدکالا

مطمئن و با بالاترین کیفیت برای خرید و فروش قطعات خودرو با برند برتر ساتیرا

 

روغن موتور چیست

 

از لحاظ تاریخی، روغن موتور فقط مخلوطی از روغن پایه و مواد افزودنی بود که برای روانکاری قطعات موتور- اصطکاک، تمیز کردن، خنک کردن و محافظت از موتور استفاده می شد.

 

با این حال، روغن‌های موتور مصنوعی مدرن ترکیبی پیچیده از روغن‌های پایه و اجزای افزودنی هستند که برای انجام کارهای مختلف طراحی شده‌اند:

 

جداسازی و روانکاری قطعات متحرک

کاهش سایش موتور

کمک به جلوگیری از تشکیل رسوب بر روی اجزای داخلی موتور

حذف و معلق کردن کثیفی ها و آلاینده ها در روغن تا زمانی که این آلودگی ها در تعویض روغن بعدی پاک شوند.

قطعات موتور خنک کننده

خرید روغن موتور عمده

 

افزایش راندمان سوخت موتور

ارائه حفاظت در طیف وسیعی از دماها

هیدرولیک عملیاتی در زمان بندی متغیر سوپاپ

کمک به حفاظت از سیستم انتشار گازهای گلخانه ای

 

به عبارت دیگر، روغن موتور مصنوعی مدرن بسیار بیشتر از روانکاری انجام می دهد. این مسئول محافظت از سایش موتور و بهبود عملکرد موتور و همچنین محافظت کامل از تمام قطعات متحرک است.

 

روغن موتور از دو جزء اصلی روغن های پایه و مواد افزودنی تشکیل شده است. روغن های پایه 70 تا 90 درصد از کل را تشکیل می دهند و از گاز طبیعی یا نفت خام تولید می شوند، در حالی که افزودنی ها 30-10 درصد باقی مانده را تکمیل می کنند و می توانند چیزهای مختلفی باشند.

 

روغن موتور در فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی و قطعات خودرو دیدیدکالا
فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی و قطعات خودرو دیدیدکالا

این افزودنی ها از جمله موارد زیر هستند:

 

پراکنده کننده ها

مواد شوینده

افزودنی های ضد سایش

اصلاح کننده های اصطکاک

آنتی اکسیدان ها

افزودنی های ضد کف

بازدارنده های خوردگی

بهبود دهنده های شاخص ویسکوزیته

 

چرا قابلیت تمیز کردن روغن موتور مهم است

 

هر بار که موتور شما کار می کند، محصولات جانبی حاصل از احتراق روغن موتور شما را آلوده می کند. اگر آلاینده ها در روغن جمع شوند، می توانند ته نشین شده و لجن و رسوب در موتور ایجاد کنند. استفاده از روغن موتور با کیفیت پایین، بی توجهی به تعویض روغن و مسائل مربوط به تعمیر و نگهداری نیز می تواند منجر به تشکیل لجن در موتور شما شود.

 

اگر اجزای موتور و مسیرهای روغن کثیف باشند، عملکرد، کارایی و کیفیت خودروی شما کاهش می یابد. رسوبات همچنین گرما را مانند یک پتوی عایق در داخل موتور شما به دام می اندازند. به همین دلیل است که استفاده از روغن موتوری مانند روغن موتور فول سنتتیک Pennzoil Platinum® با فناوری PurePlus که به تمیزتر ماندن موتورها از هر روغن موتور مصنوعی پیشرو کمک می کند، مهم است.

 

Disperants چیست

 

یک ماده پراکنده با کمک به جلوگیری از تشکیل لجن روی قطعات داخلی موتور با تعلیق آلاینده ها در روغن تا زمانی که در تعویض روغن بعدی پاک شوند و موتور شما تمیزتر بماند، از عملکرد موتور شما محافظت می کند.

 

مواد شوینده چیست

مواد شوینده روی سطوح با دمای بالا، مانند ناحیه رینگ پیستون و زیر تاج پیستون عمل می کنند و به جلوگیری از رسوب کمک می کنند. این کار در برابر سایش موتور محافظت می کند و عملکرد و کارایی وسیله نقلیه شما را افزایش می دهد. این مواد شوینده در طول عمر تعویض روغن شما مصرف می شوند.

 

روغن موتور در فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی و قطعات خودرو دیدیدکالا
روغن موتور در فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی و قطعات خودرو دیدیدکالا

 

چرا افزودنی های ضد سایش مهم هستند

 

نقاط فشار بالا، مانند بین لوب میل بادامک و پیروان آن، می تواند به بیش از 200000 پوند در هر اینچ مربع فشار برسد! افزودنی‌های پیشرفته ضد سایش در Pennzoil Synthetics، مانند ZDDP یا «زینک»، یک لایه محافظ را تشکیل می‌دهند که نازک‌تر از یک رشته موی انسان است، اما می‌تواند ضربه را در نقاط فشار بالا در داخل موتور شما جذب کند. این لایه از تمام قطعات موتور شما در برابر سایش ناشی از اصطکاک و گرما محافظت می کند.

 

افزودنی‌های ضد سایش در دماهای بالا و شرایط بار بالا عمل می‌کنند و از قطعات موتور مانند لوب‌های میل بادامک، بالابرها، رینگ‌های پیستون و دیواره‌های سیلندر محافظت می‌کنند. افزودنی های ضد سایش این سطوح را در یک “لایه قربانی” یا فیلم می پوشانند که به عنوان محافظت مصرف می شود. بدون این “لایه قربانی”، تماس فلز با فلز رخ می دهد. مانند مواد شوینده، افزودنی های ضد سایش نیز در طول عمر تعویض روغن مصرف می شوند. این دلیل دیگری است که باید همیشه روغن خود را در فواصل زمانی توصیه شده تعویض کنید.

 

اصلاح کننده های اصطکاک چه کاری انجام می دهند

 

اصلاح کننده های اصطکاک بسیار ساده هستند – آنها اصطکاک را تحت بارهای زیاد و دمای بالا کاهش می دهند. این از قطعات موتور شما در برابر سایش محافظت می کند و به حفظ حداکثر راندمان، عملکرد و مصرف سوخت کمک می کند. اثربخشی این افزودنی ها با گذشت زمان با افزایش سن روغن کاهش می یابد.

 

دلیل اینکه روغن شما به آنتی اکسیدان نیاز دارد

 

اکسیداسیون ناشی از قرار گرفتن روغن در معرض اکسیژن در دمای بالا است. چیز بدی است نتایج چنین مواجهه ای می تواند تجزیه روغن را تسریع کند و به غلیظ شدن، لجن و رسوب روغن کمک کند. این تجمع کثیفی عملکرد و کارایی وسیله نقلیه شما را کاهش می دهد. آنتی اکسیدان ها به کاهش اکسیداسیون در روغن کمک می کنند تا موتورها را تمیز نگه دارند.

سه دلیل که روغن شما به مواد افزودنی ضد کف نیاز دارد

 

حباب های هوا ناشی از فوم مشکلات مختلفی را در روغن ایجاد می کند. آنها پمپ کردن روغن را به قسمت های حیاتی موتور سخت تر می کنند، کارایی روغن کاری روغن را کاهش می دهند و از توانایی روغن برای کمک به خنک نگه داشتن موتور جلوگیری می کنند. همه این موارد به عملکرد و کارایی خودرو آسیب می زند و روغنی که کف کرده است می تواند منجر به آسیب جدی به موتور شود. یک افزودنی ضد کف به جلوگیری از این مشکلات به ویژه در دماهای بالا کمک می کند.

 

درک نیاز به بهبود دهنده های شاخص ویسکوزیته

 

شاخص ویسکوزیته توانایی روغن را برای مقاومت در برابر تغییرات ویسکوزیته با تغییر دما اندازه گیری می کند. بهبود دهنده های شاخص ویسکوزیته از افزودنی های پلیمری برای کمک به حفظ ویسکوزیته روغن در طیف وسیعی از دماها استفاده می کنند. هر چه روغن چسبناک تر باشد، راحت تر می پوشد و قطعات موتور شما را کاملاً در برابر سایش محافظت می کند. استفاده از بهبود دهنده های شاخص ویسکوزیته امکان فرمولاسیون روغن موتورهای چند درجه ای مانند SAE 0W-40 و SAE 5W-30 را فراهم می کند.

 

قطعات یدکی محصولات ایران خودرو ، قطعات یدکی محصولات سایپا ، محصولات رنو ، قطعات یدکی محصولات سیتروئن ، کیا ،لوازم یدکی جک ، قطعات یدکی محصولات ام جی، جیلی ، مزدا ، قطعات یدکی محصولات لکسوس ، لیفان ، نیسان ، قطعات یدکی محصولات هیوندا، تویوتا ، قطعات یدکی محصولات مدیران خودرو، سانگ یانگ ، دانگ فانگ

جستجوهای بیشتر در سایت خرید لوازم یدکی دیدیدکالا

انواع روغن موتور در سایت لوازم یدکی دیدیدکالا | خرید بهترین انواع روغن موتور با قیمت مناسب – دیدید کالا | فروشگاه اینترنتی روغن کالا | روغن موتور | فیلتر هوا | قیمت و خرید انواع روغن موتور | قیمت روغن موتور+ مقایسه قیمت تمام محصولات در بازار | خرید روغن موتور ماشین با قیمت انواع برندها ایرانی و خارجی