لوازم یدکی پژو پارس در فروشگاه اینترنتی دیدیدکالا

فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی  و قطعات خودرو دیدیدکالا

مطمئن و با بالاترین کیفیت برای خرید و فروش قطعات خودرو با برند برتر ساتیرا

 

رادیاتور چگونه کار می کند؟

 

موتور یک وسیله نقلیه از طریق سوزاندن سوخت و ایجاد انرژی از قطعات متحرک زیاد آن نیروی مورد نیاز آن را به آن می دهد. این قدرت و حرکت می تواند مقدار زیادی گرما را در سراسر موتور ایجاد کند. تخلیه این گرما از موتور در حین کار ضروری است تا از گرمای بیش از حد جلوگیری شود که می تواند منجر به آسیب شدید شود.

 

رادیاتور به از بین بردن گرمای اضافی از موتور کمک می کند. این بخشی از سیستم خنک کننده موتور است که همچنین شامل یک خنک کننده مایع، شیلنگ هایی برای گردش مایع خنک کننده، یک فن و یک ترموستات است که دمای مایع خنک کننده را کنترل می کند. مایع خنک کننده از طریق شیلنگ ها از رادیاتور، از طریق موتور برای جذب گرمای اضافی موتور حرکت می کند و به رادیاتور باز می گردد.

 

پس از بازگشت به رادیاتور، پره های فلزی نازک، گرمای مایع خنک کننده را به هوای بیرونی که مایع داغ از آن عبور می کند، آزاد می کند. هوای خنک از طریق مشبک خودرو به داخل رادیاتور جریان می‌یابد تا به این فرآیند کمک کند، و زمانی که وسیله نقلیه در حال حرکت نیست، مانند زمانی که در ترافیک بیکار هستید، فن سیستم هوا را می‌دمد تا به کاهش دمای مایع خنک‌کننده گرم شده و دمیدن کمک کند. هوای گرم خارج از ماشین پس از عبور مایع خنک کننده از رادیاتور، در موتور به گردش در می آید. این چرخه تبادل حرارتی برای حفظ دمای عملیاتی بهینه و جلوگیری از موتور ادامه دارد

 

رادیاتور فروشگاه لوازم یدکی دیدیدکالا
رادیاتور فروشگاه لوازم یدکی دیدیدکالا

اجزای یک رادیاتور  چگونه کار می کند

یک رادیاتور دارای سه قسمت اصلی است: هسته، درپوش فشار، و مخازن خروجی و ورودی.

 

هسته بخش اصلی است که توسط یک بلوک فلزی بزرگ با ردیف هایی از باله های فلزی باریک تعریف شده است. این جایی است که مایع خنک کننده داغی که از موتور عبور کرده است گرمای خود را آزاد می کند و رادیاتور آن را برای سفر بعدی خود به دور مدار تبادل حرارت خنک می کند.

 

درپوش فشار سیستم خنک کننده را آب بندی می کند و از تحت فشار ماندن آن اطمینان می دهد. این فشار برای عملکرد موثر رادیاتور ضروری است زیرا از جوشیدن و سرریز شدن مایع خنک کننده جلوگیری می کند.

 

مخازن خروجی و ورودی، مایع خنک کننده را پس از گردش در موتور به رادیاتور هدایت می کنند. این مخازن زمانی که مایع بسیار داغ است مدیریت می کنند.

 

یکی دیگر از اجزای اصلی رادیاتور خود مایع خنک کننده است. اگرچه این قطعه مکانیزه نیست، اما عنصر مهمی است که گرما را از موتور خارج می کند و به رادیاتور اجازه می دهد کار خود را انجام دهد.

خرابی رادیاتور

 

پخش لوازم یدکی خودرو دیدیدکالا
پخش لوازم یدکی خودرو دیدیدکالا

هر موتوری که در هوای سرد کار می کند می تواند بیش از حد گرم شود. اما اگر رادیاتور

خنک کننده کم باشد یا در یکی از شیلنگ های آن نشتی وجود داشته باشد، خطر گرم

شدن بیش از حد به طور قابل توجهی افزایش می یابد. سایر خرابی های احتمالی رادیاتور

عبارتند از خرابی ترموستات، مشکل مکانیکی فن، یا درپوش فشار معیوب که نمی تواند به

سیستم فشار وارد کند و در نتیجه مایع خنک کننده سرریز می شود. در هر یک از این موارد،

موتور ممکن است بیش از حد گرم شود و در نتیجه آسیب شدیدی به آن وارد شود.

 

برای جلوگیری از تعمیرات پرهزینه، صاحبان خودرو باید از علائم خرابی رادیاتور آگاه باشند. علائم عبارتند از:

 

افزایش و کاهش غیرمعمول در دمای سنج خوشه ابزار مشاهده یا بوی دودی که از زیر کاپوت خودرو می آید

هر مقدار مایع سبز رنگ (مایع خنک کننده یا ضد یخ) که در زیر خودرو جمع می شود

شواهد بصری از زنگ زدگی در اجزای سیستم خنک کننده در صورت آشکار شدن هر یک از این علائم، یک مکانیک حرفه ای باید سیستم خنک کننده و رادیاتور را بررسی کند.

قطعات یدکی محصولات ایران خودرو ، قطعات یدکی محصولات سایپا ، محصولات رنو ، قطعات یدکی محصولات سیتروئن ، کیا ،لوازم یدکی جک ، قطعات یدکی محصولات ام جی، جیلی ، مزدا ، قطعات یدکی محصولات لکسوس ، لیفان ، نیسان ، قطعات یدکی محصولات هیوندا، تویوتا ، قطعات یدکی محصولات مدیران خودرو، سانگ یانگ ، دانگ فانگ