تیغه برف پاکن

برف پاکن در فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی  و قطعات خودرو دیدیدکالا

 مطمئن و با بالاترین کیفیت برای خرید و فروش قطعات خودرو با برند برتر ساتیرا

خرید برف ‌پاک‌کن  – برف پاکن چیست : وسیله‌ای است که برای پاک‌کردن شیشهٔ و ذرات کثیفی خوردرو و گاهی برای تمیزکرن  برف و باران و به‌کار می‌رود. نخستین برف‌پاک‌کن کارای خودرو در ۱۹۰۳ میلادی توسط بانوی مخترع آمریکایی، مری اندرسون اختراع شد. برف‌پاک‌کن وسیله‌ای پراهمیت در خودروهای امروزی میباشد.

یک برف پاک کن عموما از یک بازو تشکیل شده است ، که یک تیغه لاستیکی بلند به سر این بازو متصل بوده و سمت دیگر آن حول یک نقطه دارای گشتاور است. تیغه با حرکت به جلو و عقب بر روی شیشه و آب را از سطح آن پاک می کند. سرعت برف پاک کن قابل تنظیم می باشد . اکثر وسایل نقلیه از دو بازوی شعاعی هماهنگ استفاده می کنند ، در حالی که بسیاری از وسایل نقلیه تجاری از یک یا چند بازوی پانتوگرافی استفاده می کنند.

در آغاز، برف‌پاک‌کنِ خودرو ها دستی بود، ولی رفته‌رفته الکتریکی شد. قبل از اختراع

برف‌پاک‌کن، نیمهٔ بالای شیشهٔ جلو را برمی‌داشتند تا راننده درهنگام بارانی بودن هوا، دید

کافی برای رانندگی داشته‌باشد.

آب و یا شیشه شور برای برف پاک کن بسیار مهم است . پس معمولاً نباید برف پاک کن را

به صورت خشک به کار انداخت، هر چند برای کارایی بهتر تیغه برف پاک کن باید پیش از

فصل بارندگی تعویض شود.

انواع تیغه برای خرید برف ‌پاک‌کن موجود عبارتند از

برف پاک کن فلزی – ساده  

تیغه برف پاک کن هیبریدی

برف پاک کن ژله ای

 

خصوصیات لازم برای کارآمد بودن این تیغه ها چیست؟

انواع مختلفی از ترکیبات وجود دارد که بیشتر از لاستیک طبیعی ساخته شده اند. برخی از ترکیبات مصنوعی جدید ، انعطاف پذیری بسیار خوبی برای تیغه در هوای شدیدا گرم و یا سرد فراهم می کنند.

بکارگیری مواد با کیفیت عالی موجب کاهش خوردگی ناشی از سایش، تغییرات شدید دمایی، اشعه ماوراء بنفش ، ازن ، باران های اسیدی و نمک جاده و افزایش طول عمر تیغه می شود.

چه زمانی تیغه برف‌پاک‌کن را تعویض کنیم؟

برای خرید برف ‌پاک‌کن عمر مفید تیغه برف ‌پاک ‌کن ، در بهترین حالت 6 ماه است. هنگام حرکت تیغه‌های برف‌پاک‌کن فرسوده، صدای ناخوشایندی خواهید شنید که درنهایت، منجر به ایجاد خط‌ و خش روی شیشه خودرو می‌شود. هم‌چنین تیغه‌های معیوب، توانایی تمیزکردن شیشه‌ها را ندارند و اغلب روی شیشه، ردی از آب یا آلودگی را باقی می‌گذارند.

جستجوهای بیشتر در سایت خرید لوازم یدکی دیدیدکالا

خرید برف ‌پاک‌کن  ، قطعات یدکی محصولات ایران خودرو ، قیمت برف پاک کن کامل پراید ، برف پاک کن کامل 206 ، گیره برف پاک کن ، بهترین تیغه برف پاک کن پراید ، قیمت برف پاک کن کامل پژو 405 ، تیغه برف پاک کن پراید شرکتی ، مرکز فروش تیغه برف پاک کن ، تیغه برف پاک کن پژو پارس